Poslední školní den je vždy plný očekávání - těšíme se na vysvědčení a na prázdniny. Děti u nás ve škole hodnotíme průběžně a často používáme také sebehodnocení, takže závěrečné známky nejsou žádným velkým překvapením.
Všechny děti můžeme pochválit za jejich výsledky. Devět dětí má samé jedničky. Kluci z 5. ročníku v národních srovnávacích testech Scio dopadli tak dobře, že jsou v nejlepší desetině řešitelů jak v matematice, tak v češtině i v angličtině. Gratulujeme jim! A upřímně přejeme, aby se jim stejně dobře dařilo také na 2. stupni ve velké lipenské škole.
Veliký dík a poklona patří samozřejmě také rodičům. Školní rok, ve kterém se často měnila vládní epidemiologická opatření a školy se několikrát uzavřely, byl velice náročný. Spolupráce s rodinami však byla na velmi vysoké úrovni a také díky aktivitě a zájmu rodičů jsme nezaznamenali žádné velké výkyvy v dovednostech žáků či skluz v učivu. Díky naší připravenosti na on-line výuku, jsme pak mohli patřit ke vzorovým školám, které distanční výuku zvládly výborně. Děkujeme!
Děkujeme paní starostce, že se přišla rozloučit s dětmi, ale také za trvalou podporu obce.
Den 4.: ranní škola - odpolední koupání - hra na trpělivost Rytíři, nezlob se! - večerní kvízy - dokončení cností rytířů kulatého stolu - pasování na rytíře - společné zpívání
Den 3.: Dopolední učení a čtení - odpolední výlet do Heiparku v Tošovicích - bobová dráha dokola a dokola - večerní hra na statečnost - stavění tangramů
Den 2.: ranní učení a čtení - psaní pohledů a dopisů - rytířská cesta cti v lese - rytířské souboje - odpolední koupání - další rytířská cnost zdvořilost - zpívání u táboráku
Den 1.: šťastný hladký příjezd na ubytování - rozdělení do pokojů - horko a koupání v přírodním jezírku - legenda o rytířích a motivace k celotýdenní hře - malování erbů - běhavé hry v lese - vypisování deníků - večerní zpívání
17. 6. jsme spolu ZŠ a MŠ podnikli výlet do Lanového centra v Olomouci. Zkušení instruktoři pro nás připravili zajímavý sportovní program na zemi a na nízkých lanech. Potom už následovalo volné hraní a objevování atrakcí lanového centra: obří trampolína, špulková aréna "křečkárna", velká vodní postel, lanovky, houpačky, nízké lanové centrum nebo lezecké stěny. Děti se pořádně vyřádily a unavily.
V pátek 11. 6. se starší žáci zúčastnili dramatizačního programu, ve kterém sledovali a vžívali se do příběhu 3 kamarádů, mezi kterými se začaly objevovat problémy ve vztahu: jako ochladnutí kamarádství, manipulace, pomlouvání, přetvařování, urážení, zesměšňování. Postupně společně postavu trochu zakřiknuté a ukřivděné Emy přetvářeli, aby dokázala stát za svým, aby se uměla ozvat v pravou chvíli a aby vyhodnotila, co je ještě kamarádské vtipkování a kde má nastavit hranice.
Program byl velmi profesionální a děti se dobře zapojily. Ve velkém počtu i do hereckých částí programu.
Přinášíme pár momentek ze 40. školního týdne. Mladší žáci třeba vyrobili krásné leguány.
1. června je Den dětí. Maminky z Klubu rodičů nám do školy a školky poslaly mnoho ovoce. Děkujeme za báječnou svačinku. Žáci se ve škole proměnili v učitele při "škole naopak". Zašli jsme si také na nanuky a poté jsme si užili sportovní dopoledne na školní zahradě.
V lužním lese v Lýskách u Přerova jsme se od zkušené bylinkářky dozvěděli, co všechno můžeme na procházce lesem či loukou sníst. Ochutnali jsme samozřejmě a zjišťovali, jaké chutě nám bylinky připomínají. Jednalo se vlastně o většinou běžné rostliny, žádné speciální bylinky. Víte, že kozí noha chutná jako petržel? A pastuší tobolka jako kedluben? A že svízel připomíná hrášek a kopřiva okurek? Víte, že sedmikrásky jsou bohaté na vitamín C? My teď už ano. Děti se seznámily (a ochutnaly) 12 rostlin a vyrobily si také vlastní jitrocelový sirup. Dokonce se nám podařilo prohlédnout si listonoha a na návštěvu přišla i ještěrka.