V úterý 2. 4. a ve středu 3. 4. proběhl zápis do 1. třídy. Zúčastnilo se celkem 11 žáků. Děti byly bystré, svoji připravenost na školu nám ukázaly na několika stanovištích, kde jsme sledovali, jak se umí vyjadřovat, jestli dokáží pracovat podle pokynů a orientovat se v prostoru, jestli mají dostatečně rozvinuté matematické představy, jak moc mají již uvolněnou ruku a další. Během celého zápisu jsme si povídali s dětmi a také s jejich rodiči. Moc se těšíme na další rok, protože se i letos zdá, že vznikne skvělá 1. třída. A myslíme si, že nebudeme lhát, když řekneme, že děti se do školy už také moc těší.
Každoročně slavíme mezinárodní den vody. Také letos jsme v úterý 26. 3. uspořádali tematický den. Připomněli jsme si, jak je voda důležitá a vzácná tekutina a dozvěděli jsme se, že není samozřejmé mít tekoucí čistou vodu až do domu. Dopoledne jsme věnovali pokusům: žáci si vyzkoušeli filtraci, usazování a starší dokonce destilaci; zjistili jsme jak voda pohlcuje teplo, anebo jak udělat kopec vody; vyzkoušeli jsme si také bouřlivý pokus s vodou a atmosférickým tlakem. Později pak žáci šli na exkurzi do čistírny odpadních vod (ČOV), kde viděli a cítili na vlastní nos, jak se voda čistí, aby se mohla vrátit zpět do přírody.
Tento týden měl sice jen 3 dny, ale i tak byl velice bohatý na zážitky. V pondělí jsme navštívili jezernický kostel, kde nám pan farář povídal o Velikonocích. Úterý bylo v naší škole tematické k Mezinárodnímu dni vody. A ve středu se s námi rozloučil pan ředitel, který ze školy odchází.
K tomu jsme si ještě stihli popřát šťastné Velikonoce a krásné prázdniny!
Tento týden byl naplněný mnoha aktivitami skoro až k prasknutí. Část žáků se zúčastnila výtvarné soutěže Barevná pastelka v Lipníku nad Bečvou, úplně všichni přišli na velikonoční tvoření do Kulturního domu, ve středu 20. 3. jsme oslavili jarní rovnodennost a ve čtvrtek 21. 3. proběhl mezinárodní Ponožkový den na podporu dětí s Downovým syndromem. A nakonec v pátek jsme se zúčastnili celostátní matematické soutěže Matematický klokan.
Do toho samozřejmě učení a práce se zajímavými manipulačními a digitálními pomůckami. Vlastně doslova od knoflíků po počítače.